fredag 12 mars 2010

Lyckan ler

Ibland ler lyckan mot en! Figo har kommit med på fjällträningskursen i Arjeplogsfjällen 24-25 april. Man skulle kunna tro att allt är kirrat och klart i och med detta, men icke sa nicke. Med tre barn gäller det då att finna någonstans att inackordera de små liven också. Min mamma väntar på en hjärtoperation så henne vågar vi inte belasta mer. Då ligger allt hopp hos svärföräldrarna. Jag vet att det inte är helt lätt att temporärt växla från pensionärsliv (om än svärmor fortfarande arbetar) till småbarnsföräldrar. Men har man världens bästa svärföräldrar så har man. Dom ställer upp och tar allihop så vi kan åka tillsammans jag och Ted! Hurra vad glad jag är!

Mindre roligt är att jag fått nackproblem. Har varit till en sjukgymnastkollega på jobbet. Hon säger att det är muskulärt och att det kan liknas vid en liten whiplashskada. Dock inte något som kommer att bli kvarstående tack och lov. Hon frågade och klämde och masserade och kom sedan fram till att det inte var en dålig kudde som var orsaken, utan något som orsakat en knyck. Ted hade förklaringen att det uppkom när jag stod på näsan i fjällen. Så snöpligt, jag gjorde mig ju inte ens illa i den mjuka snön, men det kom efteråt. Det värsta av allt, kollegan sa att jag i helgen måste vila nacken. Inte sitta framåtböjd utan mest vila och luta mig bakåt med stöd för huvudet. Hm, låter som att bloggandet ligger i farozonen (nu säger Ted att han ska ringa och skvallra till kollegan, så det är bäst att sluta).

1 kommentar:

  1. VA Bra att ni kom med på fjällträingen! Förhoppningsvis har ni bättre tur med fågeltillgången då. Vila nu nacken så du är fit for fight till den helgen. Ted får väl sköta bloggen.....

    SvaraRadera