lördag 27 mars 2010

Mersmak på drag

Idag tog jag skidorna och begav mig ut på en liten tur på isen. Det har ju kommit en del snö så det blev att spåra bitvis. Ted han tog hundarna och rundade båda öarna här utanför. När vi sen strålade samman på hemvägen såg vi en bekant siluett längre fram. Det var Emil som vaknat och kom skejtandes mot oss. Han provade igår att åka drag bakom hundarna och tydligen gav det mersmak. Han ville gärna ta över en hund från Ted.

Tillsammans tog dom en extrasväng, far och son. Själv skidade jag hemåt. När dom sen kom hem var det en glad son och en lite mindre glad man jag mötte. Ted var lite arg för "hans" hund hade inte velat dra efter att han sett att jag åkte åt andra hållet. Behöver jag berätta att "hans" hund i det här fallet var Figo :). Lägg till detta att tävlingsmänniskan Ted hade svårt att hålla jämna steg med sonen som körde med en dragvillig vorsteh. Han hade tydligen fått slita hårt för att inte hamna på efterkälken och Figo den uslingen hade inte gjort mycket för att bidra.... förrän dom vände hemåt igen. Då var det full fart på dom små vita galoscherna :)

1 kommentar:

  1. Låter som ni har för lite hundar;) Kul att sonen har kommit på att det är skoj med skidor och hund. Vi hade tänkt åka i dag men med all snö som vräcker ner så slutade vi ut det. Men jag hoppas veckan kommer bjuda på toppen väder så man kan ta många turer på isen. Ha det så gott i snöyran, KRAM

    SvaraRadera