tisdag 2 mars 2010

Snö, snö och åter snö!

Snö, snö och åter snö! Är det inte smällkallt så vräker snön ner. Detta är tredje dagen med snöyra (den här gången) och snart ser man snöspadar i sömnen. Skottade upp gångarna ner till hundgården det sista jag gjorde igår kväll och Ted tog "resten". När jag skulle köra Liam till dagis i morse så höll jag nästan på att köra fast. För att inte tala om när jag i eftermiddags skulle hämta in hundarna från hundgården... vart var gångarna jag skottade så snyggt och prydligt igår? Snart måste väl snöandet sluta och bytas till förmån för en solig vårvinter.

Det verkar som att vädret "neröver" är stabilare. Det låter ju lovande inför helgen. Imorgon åker vi neråt, gör ett stopp på hotell i Lycksele innan vi åker vidare mot Messlingen på torsdag, för att sedan vända hemåt på söndag igen. Spännande helg känns det som. Så hundarna går på sparlåga just nu, ingen aktivitet alls vare sig igår eller idag. Men vet ni vad, jag har inte ett uns dåligt samvete för det.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med en tripp FRÅN detta väder! Jag håller med dig fullkomligt då det gäller snöledan, lite vårsol och takdropp börjar kännas lockande :)

    Vad duktig du är som kan ta någon "slappardag" utan att få dåligt samvete, det tror jag att du har förtjänat- om man ser hur engagerad och duktig du är alla andra dagar! Och skidturen på en mil impade på mig- en klassisk överviktig soffpotatis som på sin höjd tar raska promenader.... kanske skulle bli inspirerad av dig och kränga fram i skidspåren. Tål att funderas på iaf :)

    Ha det så bra, hälsa familjen och ta hand om er!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ha en jättebra resa. Så kul!!
    Kram/ Veronica

    SvaraRadera
  3. I helgen verkar vi få kanon väder inte en dag försent!!!! Ha en underbar hundhelg nu...och ser fram i mot många fina bilder på alla settrarna:) Kram från Åsa:)

    SvaraRadera