söndag 28 februari 2010

Inte mycket gjort

Idag har varit en latmansdag. Förutom diverse sedvanliga hushållssysslor och småplock här hemma har det inte blivit mycket gjort. Gömde klövarna en omgång i huset som Figo letade upp. Hade med mig pipan på promenad i byn. Vi tränade lite stannaövningar med Bosco och Ted som störning. Det går ju hur bra som helst, men jag är en aning orolig att allt detta ska vara som bortblåst när vi kommer på fjället till helgen. Kanske han får ett hjärnsläpp och bara går ur hand på mig, och uppfödarna och andra som läser bloggen undrar vilken hund jag skrivit om senaste halvåret ;). Nej, skämt å sido, jag tror faktiskt han kommer att sköta sig någorlunda. Vi åker ju ner för att träna och få hjälp och tips på vägen, så vad gör det om det blir lite strul här och där. Klart man önskar ha en hund som fungerar perfekt i alla lägen, men hur många vågar högt påstå det?

1 kommentar:

  1. Ja,vi ska göra om testet om ett par månader för att se om flåset blivit bättre. Så då har man något att träna för. Helt suveränt att få gå på vårdcentralen att träna, nära och bra, öppet alla dagar i veckan och dessutom är det gratis !!Otroligt bra. Det känns så underbart att komma igång.
    Tack för senast, så fin kritik Figo fick och jag hörde att han var så duktig i ringen också.
    Kram på er ./ Veronica

    SvaraRadera