måndag 15 februari 2010

Vilken insats!

Är det OS så är det. Ikväll har hundarna fått nyttja slagsidan när familjen bänkade sig framför TV:n till damernas 10 km fristil. Vilket spännande lopp och vilken otrolig insats av Charlotte Kalla! Hon var så väl värd guldet och jag min sjåpmaja blev nästan rörd när hon gick i mål.

Ja så synd om hundarna är det inte, Ted kom ju hem i morse och har varit en skidtur på isen med dom. Det hade varit full gas, dom hade mycket uppdämd energi som ville ut. Lägg till detta ett bra och snabbt före, jag kan tänka mig att det gick undan! Det är ju ett tag sedan dom fått belastning så det gjorde dom nog gott.

Nu blir det kvällspromenad och sedan måste man ju bara sätta sig i soffan igen... då är det ju dags för herrarnas 15 km. Skidor är så roligt att se tycker jag. Vilken härlig start för Sverige och härligt också att täppa igen näbben på alla pessimister som siat om noll medaljer. Heja Sverige!

3 kommentarer:

  1. Här var man inte bara nästan rörd. Ett perfekt lopp med perfekt slut. Utom att Anna Haag hade kunnat bli 3:a också. Nära, nära men mycket bra ändå. Underbart att vi fick guld i denna slit-sport. Hoppas att hon får bra betalt i sponsorkontrakt mm. Som en gammal skidåkare sa; "Det är ett helvete att vara skidåkare, jag önskar jag vore död..." Vilket Hellner kannske tänkte på slutet av sitt lopp. Friskt satsat i alla fall.
    Ikväll blir det spännannde igen, men tyvärr ska jag på vägsammanträde ikväll. Hur kan man lägga ett sammanträde under bästa OS-tid??Heja Sverige!!

    SvaraRadera
  2. Hellner ja, vilken insats han gjorde! Inte fy skam att komma 4:a i en OS-debut, men jag hade såå önskat honom en medalj.

    Vägsammanträde? Du får ursäkta men inte låter det som något lockande... i allafall inte om man ställer det mot OS ;)

    SvaraRadera
  3. Såg du ferry väg mot guldet? Vilken insats han har gjort.Skulle vilja se pris utdelningen men inte stiger jag upp 4 i natt för det , när man kan se det sen på nyhetsmorgon. Hoppas det inte blir allt för kallt i morgon om inte så blir det en skidtur för min del.
    Kramar

    SvaraRadera