fredag 12 februari 2010

Skogstur

Idag har det varit en fin dag. Inte kan kylan få sätta stopp på den känslan. Ted sa att jag nog är en av få som glatt utbrister hur fint det är även när det är så kallt ute som idag. Han menar att det inte spelar någon roll hur mycket solen än skiner, när luften är bitande kall. Jag vet inte det jag. Finns det något vackrare än ett soligt gnistrande vinterlandskap? Vi tog i allafall hundarna på en skogstur, jag tror dom var jätteglada över det! Det var riktigt kallt så det gällde att klä sig ordentligt. Det vi också gjorde men efter en timmes promenad var i allafall jag allt annat än frusen. För hundarna blev det mycket fritt för att också dom skulle hålla igång cirkulationen. Håll till godo med några bilder från turen.

 Ted och Bosco, två polare som gillar varann!

Inkallningen sitter som en smäck!

Lycklig? -Ja. Smart?.....

Vad är detta? En mycket besynnerlig syn
.
Två fullvuxna hundar som aldrig tycks bli för stora för lek och bus
 
Ja-a Bosco, trots att du oftast är "a pain in the as" så är du ändå väldigt fin

Min man tyckte inte att det var en helt lätt uppgift att fånga tre virrpannor på bild samtidigt

Väl hemkommen väntade en varm välbehövlig bastu. Därefter en god middag med ett glas rött som toppades med en underbar dessert. Hundarna ligger bekvämt i hundbädden och vilar, nöjda med dagens aktivitet. 

Ha en härlig och avkopplande fredag kväll där ute i stugorna!

2 kommentarer:

  1. Härligt verkar ni haft och bilderna var fantastisk fina. Jo vi kommer ställa både olga och Ada på grans tror det är lördag och söndag kommer vi ställa i sjulnäs.
    Vi var ju förra året på gran och ställde alla 3 pointrarna Minja fick en 2, Diva fick en 3 pga av hennes tunna bröstkorg , Ada hon fick 1 med Hp. Ha en mysig fredag kväll kramar från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    vilka härliga bilder.Visst är det underbart nu när solen har börjat visa sig??
    Så kul att vi tre ska åka på utställning tillsammans .Jag ska ställa Maya , men Liva kommer också få följa med.
    En trevlig dag kommer vi få och vi har ju bara världes finaste vovvar oavsett hur det går..
    Trevlig helg. Kram./ Veronica & Vovvatrna

    SvaraRadera