söndag 21 februari 2010

Inomhusträning

Nu ligger hundarna och sover. Vi har precis avslutat ett pass med apportträning inomhus. Det tar på bra mentalt denna träning. Hjärnan måste vara helskärpt, annars hittar man inte apporten och då får den andra börja leta. Klart man vill vara den som bringar hem bytet till matte och får allt beröm. Vi har inga apportfåglar så jag kör på med rådjursklövar. Kanske Figo snart tror att det är klövar han ska leta även på fjället och i skogen :)  Hur som helst, Figo går från klarhet till klarhet, han visar att han inte är en kycklinghund, som husse brukar kalla honom. Han kan minsann nosa upp annat också. Dessutom får han ju med sig bytet i "otuggat skick" ;) (ha ha, där fick jag in den piken. Man börjar så smått lära sig, att retas tillbaka menar jag)

 Bosco "tar om greppet" som det tydligen heter. Frågar ni mig heter det nåt helt annat ;)

 Figo är väldigt intresserad av klöven

 Var det nån som sa att jag inte kan apportera? Säg bara vad jag ska söka, så hämtar jag det.

 Visst ser man lite stolt ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar