torsdag 25 februari 2010

Oh my God!

Saga har tagit bilder på mig och Figo. Hon kommer att följa med mig på utställningen och tycker mycket om att fotografera. Man kan inte beskylla fotografen för hur bilderna blir. Figo anpassar sig till det mesta. Men att ställa upp sig fint, där går nog gränsen för honom. Han är allt annat än med på noterna. Jag provade stå upp och locka med godis och samtidigt hålla honom kvar när han sträckte sig (fungerade hyfsat förra våren). Men när han inte fick godbiten så satte han sig. Enda sättet att få honom stående är att själv hålla upp honom. Det ser inte klokt ut. Kolla bara:

Jag vet inte vem som är värst. Jag på bild eller Figo som skamsen. Jag som vill att han ska sträcka ut sig så han inte avslöjar förra domarens omdöme - fyrkantig pockethund. Istället visar han med hela sig vad han tycker om detta. Ingen vacker syn :)

3 kommentarer:

  1. Men duu får man inte ha med sig en klöv...då kanske han är med på noterna ;)

    Själv så "brottas" jag med Miras öron och pälsen är inte till belåtenhet heller, jag får ta och göra en inpackning i öronen imorgon...hoppas det hjälper!!

    Jag förstår att ni far hem så fort ni är klara, inte vill man ha barnen hemma själv längre än nödvändigt!

    Vi har inte pratat om vilken tid vi ska fara än, men jag kan ju tänka mig att vi försöker vara där vid 9.30

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Maggan, du ska inte ta i honom/lyfta honom. Då kommer han bara att krumma sig mera och sticka svansen mellan benen. Sno bara runt med honom tills han ställer upp sig någorlunda. Låt Saga stå utanför ringen och pocka på hans uppmärksamhet så kanske han viftar lite på svansen. Ha bara kul. Det är helt OK med en 2:a! Lycka till!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  3. Åh, tack för tipset Barbro. Det har jag inte tänkt på, men det är klart det är så. Stackarn blir väl bara mer förskräckt när matte drar och sliter i honom.
    Som Figo ser ut nu får vi nog vara nöjd med en 2:a. Men vem bryr sig, han är "världens" bästa apportör, det kan ingen ta ifrån oss :)

    SvaraRadera