tisdag 2 februari 2010

Roande syn

När jag var ut med hundarna förstod jag verkligen hur mycket snö som kommit senaste dagarna. Plogkarmarna är så höga att man inte vet vart man ska sätta snön längre. Snart kommer nog vår granne och berättar sin historia som han berättar varje år. Och vi står och lyssnar varje år som om vi aldrig hört den förr. Han berättar om ett ställe i södra Sverige där dom ett år fick så mycket snö att dom inte visste vad dom skulle göra av allt. Det slutade med att dom tog in snön och smälte den i badkaret. Huruvida jag tror att det är sant låter jag inte avslöja här. Men en sak är då säker, inte tänker vi ta in snön för att smälta den i badkaret :o).

Jag höll på att skratta ihjäl mig när Figo tog ett rejält skutt över plogvallen för att springa och uträtta "tvåan". Han bokstavligen försvann! Det är helt säkert. Hunden försvann ner under snön helt och hållet. Inte ens huvudet stack upp. Man såg bara hur översta snötäcket rörde sig där han plöjde sig fram till ett ställe där han "bottnade". En mycket roande syn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar