onsdag 3 februari 2010

Lyxkoja

Nu har det slutat snöa men då har kylan åter slagit till. -23 grader på morgonen hade vi här hemma. Hundarna skulle stå i hundgården hela dagen. Vi har ju så fin hundgård med lyxkoja som är både välisolerad och värmeförsedd, så det borde inte vara några problem för hundarna om än det vore -35 grader.

Nu är det ju bara så att lille herr Setter inte tycker kojan är till belåtenhet, eller så är det så att store herr Vorsteh anser att den är hans, bara hans. Vilket som så vill inte Figo vara i kojan. Säger man till honom går han in, men så fort man vänder ryggen till så kommer han ut igen.

Snälla omtänksamma svärmor har tagit ut hundarna på promenad idag, inte bara en, utan två gånger! Båda gångerna hon var hit låg Bosco i govärmen inne i kojan, medan Figo var ute i kylan. Pälsen var tydligen full av små istappar på den stackars kraken. Då tyckte hon så synd om honom att hon satte in båda hundarna i burarna inne i huset.

Det verkar som att det tar på krafterna att vara i hundgården, för varje dag dom varit där ligger dom sedan som utslagna hjältar hela kvällen. Dom bara byter "liggsida" då och då. Nu ska jag själv lägga mig på "liggsidan" i soffan :o)

Arkivbild (som det skulle ha stått i tidningarna :o) )

Ps. Jag kan avslöja att grannen har berättat sin historia om snön. Ted hade turen att få höra den i år ;o)

3 kommentarer:

  1. Vilken snäll svärmor som hjälper er med hundarna. Fast det verkar bli mildare ute nu , jag var vid nio tiden i kväll på en tur på isen och det var hur skönt ut som helst.
    Hade tänk ta en skidtur i morgon när barnen är på skolan men nu är tim sjuk så det blir en annan gång eller så tar jag en tur på kvällen.
    Kram.....

    SvaraRadera
  2. Men vilken bortskämd liten rackare, Figo. Han vill väl vara inne så han kan vara nära dig. Visst är det väl bra att ha föräldrar/svärföräldrar som kan ställa upp för barn och hundar!
    Grannen läser alltså inte din blogg? Konstigt!

    SvaraRadera
  3. Jag har verkligen haft tur med svärföräldrarna! Skulle alla vara som dom så skulle tex kaktusen "svärmors kudde" aldrig fått det namnet :o)

    Man kan ju aldrig vara helt säker, men jag skulle bli mycket förvånad om grannen läser bloggen. Han verkar inte vara den typen om jag säger så... nej jag har inga fördomar ;o)

    Kram kram

    SvaraRadera