lördag 6 februari 2010

Jobba som ett team

Vilken härlig dag vi haft! Klarblå himmel och strålande sol. Lite kallt på morgonen men efter lunch visade termometern -13 grader. Efter att ha varit med Liam på hockeyträningen tog jag på mig skidorna och tog en tur på isen med hundarna. Så underbart! Jag följde spåret som var uppdraget längs strandkanten runt hela viken. Tyvärr var det lite mjukt så stavarna sjönk igenom nästan hela tiden.

Det var tungt före så jag behövde verkligen hjälp av mina vänner. Idag var det bättre fart på Figo. Det var nog bara någon tillfällig svacka igår. Dom drog båda efter sin förmåga. Det är en sån enorm känsla av samhörighet att åka tillsammans med hund. Man jobbar och hjälps åt som ett team. Alla som provat förstår nog precis vad jag menar.

2 kommentarer:

  1. När jag åker med hundarna så åker jag aldrig i skidspår för jag är så rädd att hundarna ska trampa sönder dom. I dag blir det en sväng sen med skidorna men först lite sömn. Vi får hoppas på att det blir kanon väder på eftermiddag, Kram...

    SvaraRadera
  2. Ja det har du en poäng i, men när man åker med två så trampar dom faktiskt inte så mycket i själva spåret för dom springer lite på vardera sida om det.

    Sitter faktiskt nu på Leos lekland och surfar medan barnen springer omkring. Längtar redan hem så jag får spänna på skidorna. Hoppas bara barnen vill hem innan det blir örkt ;o)

    /Maggan

    SvaraRadera