söndag 7 februari 2010

Bristande appell

Vi hade lovat barnen att åka till Leos lekland idag. Synd bara på det fina vädret. Kan väl inte säga att det lockade att vara inne i en lagerlokal liknande en djungel, men har man lovat så har man. Ted rastade hundarna innan vi skulle åka. Det var inte en glad man som kom tillbaka. Figo hade tydligen inte alls varit lydig. Han hade sprungit fram till en annan hund trots ett nej. Inte nog med det, han kom inte heller på inkallning. Det slutade med att Ted fick gå fram med Bosco i kopplet för att hämta honom. Gissa vem som fick sig en släng av ilskan? Just det, jag. Hunden är tydligen helt värdelös, för att inte tala om appellen! Han lyder ingenting!

Konstigt, jag har inga problem med appellen och vad jag vet så är hunden värd åtminstone 7500 kr. Problemet måste sitta någon annanstans... skit bakom "reglaget" kanske ;o). Nej, allvarligt talat så är det faktiskt så att det är rätt stor skillnad i lydnaden på Figo, beroende på vem som för honom. Jag har sällan några problem men jag vet att han kan vara en pain in the as för andra. Varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar