torsdag 11 februari 2010

Utställning

Nu ska vi upp i utställningsringen jag och Figo. Den här gången har vi anmält oss till en inofficiell utställning i Kalix. Vi blir tre kompisar som åker med våra hundar, en setter (Figo alltså), en cavalier och sist men inte minst en flat. Blandad kompott så vi hinner förhoppningsvis se varandra i ringen. Hur det än går blir det en trevlig dag tillsammans, det är jag övertygad om.

Nu vet jag vad jag behöver lägga ner tid på dom här två veckorna innan utställningen, ringträning. Figo är ju inte på något sätt en utställningssetter. Han är ingen högrest, lång, slank variant som för sig som en gud i ringen. Nej här har vi ett ekipage där både förare och hund går åt det mer kvadratiska hållet, var och en på sitt eget vis ;). Sedan tycker varken jag eller Figo det är speciellt smickrande att ställa upp sig för allmänt beskådande. Hade jag haft svans hade nog min också halkat in mellan benen. Nog är det en betydligt behagligare tanke att vistas en dag helt ensam ute i jaktskogen, utan att bli bedömd.

Nu låter det som att jag inte ser fram emot detta, men det gör jag. Det är lite som när jag åkte skidor för första gången med båda hundarna förspända... skräckblandad förtjusning. Det pirrar i magen, man är rädd att det ska gå åt skogen men samtidigt är det så roligt. Håll nu alla tummar att Figo klättrar på sin "individuella" placeringslista och får ett bättre resultat än förra utställningens släta 2:a. Jag hoppas att denna domaren tycker att han är snyggare än så, min ögonsten :o)

 Bosco får inte följa med på utställning, men det tar han med ro

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Kul att du har anmält Figo till utställningen!

    Nu ska vi "sopa banan" eller hur!! ;) ;)

    Kramar / Helena

    SvaraRadera