söndag 14 februari 2010

Valpträff

För ett tag sedan fick vi veta att Figos uppfödare tänkte samordna en valpträff för Figos kull. Dom hade en förra året men då kunde vi tyvärr inte åka ner. Ted ringde mig från jobbet och sa att han hade fått mail från Barbro... förra veckan! Han och datorer vet ni, inte bästa kombinationen (hur kan man inte läsa sin mail på närmare två veckor???). Där stod det att valpträffen blir helgen vecka 9. Jag blir så glad och förväntansfull, så det kan ni inte ana (tacksam att få hjälp, tips och råd). Nu har jag fixat inkvartering av barnen hos mor och farföräldrar, så nu ska jag bara komma i kontakt med Barbro & Leif för att få lite mer information. Ska prova ringa dom senare i kväll, för nu måste jag först börja med barnens kvällsbestyr.

3 kommentarer:

  1. Åhh så kul att få fara på valpträff!!
    Ett perfekt tillfälle att få tips och råd i olika frågor som man har!

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Så kul med valpträff är det i närheten eller måste ni åka långt??? Förra sommaren var det valpträff med Adas uppfödare tyvärr så jobbade jag men Johan och Linus åkte dit och det är 10 mil söder om Oslo så det var en bit att åka. så kul att du har anmält Figo till utställningen på gran och det blir kul att träffas då. I helgen har jag inte hunnit med hundarna alls pga av Dennis, det har varit mer babyliv än pointerliv här. Men nu längtar jag till i morgon när jag få ta mig en tur på isen bara jag och hundarna:) När är föresten utställningen i Kalix då ??? Hoppas ni har haft en kanon helg, Kram.

    SvaraRadera
  3. Nja det är inte nästgårds. Vi får åka 75-80 mil till Messlingen vid Funäsdalen (eller var det Mittådalen?). Men roligt ska det bli, som en liten minisemester för mig och Ted!

    Helgen innan det, alltså 27/2 är Kalix-utställningen.

    SvaraRadera