fredag 19 februari 2010

Tårttjuven

Jag håller på att baka små tårtbakelser till Sagas discokalas ikväll. Vad tror ni händer när jag vänder ryggen till? Att jag aldrig lär mig, som en guldfisk gör jag om samma misstag gång på gång. Skulle bara diska ur gräddbunken och när jag vänder mig om ser jag detta!!! Bakelsen som är längst ut på kanten blev för mycket att motstå för någon........

...tittar man då åt andra hållet så ser man detta! Figo får svårt att slingra sig, när han inte ens hunnit göra sig av med bevisen. Om jag inte missminner mig helt, så finns det skrivet här på bloggen om en annan hund med anknytning till Åshamras kennel som haft svårt att motstå tårtor ;)  Jaja, Figo lät i alla fall bli dom nybakta bullarna på köksbänken idag..... oops, om han inte är där just nu!!! Vi hörs....!

4 kommentarer:

  1. Ser ju super gott uta! Vilken fin hamster ni har den är ju alla fall gullig. Linus min älsta son han älskar ju allt med små kryp att göra så han har ju en ödla , maskar , syrsor, vandrande pinnar. Men det är tur att han bor i källaren. Hoppas nu att kvällen blir lyckad för födelsebarnet. Kramar från Mig

    SvaraRadera
  2. Jamen, ställer man en tårta så nära och nåbar så....... Kusinen Coco hade inte lämnat en smula som spår. Tjejer är listigare.
    Ha, ha, ha, vad tyckte han om silverkulorna tro?

    Barbro

    SvaraRadera
  3. Hi, hi, så där skulle Tigger & Fiona aaaaldrig göra ;-)

    Nu fick jag ju också förklaringen till varför man aldrig lär sig - guldfiskminne var det ja :-)

    Kram,
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Hejsan.
    känner igen det där med tårttjuv, har varit med om liknande händelse.Inte gick det väl att vara arg på din tårttjuv heller, så sööööt!!!
    Så kul för Saga att få sig en liten hamster. jag har själv alltid haft en kärlek till dessa små, så när Johan ville ha en så var jag snabbt med på noterna. Och vår lilla Foxi är ju bara så söt, trist nog så har hamstrar så kort livslängd.
    trevlig helg. / Veronica & Vovvarna

    SvaraRadera