onsdag 17 februari 2010

Lat

"För världen är du kanske bara en individ,
men för en individ kan du vara världen" 

ett ordspråk som illustrerades i morgontidningens serie Morgan & Klös- en av mina favoritserier. Den handlar om en hund och en katt och deras tankar, hur rolig som helst. Denna serie rad stämmer så bra in på hundägarskapet. Man kan vara känd eller okänd, för hunden spelar det ingen roll, man är verkligen allt (världen).

Jag känner att jag försummat hundarna senaste dagarna. Ingen bra träning, vare sig fysisk eller mental. När alla måsten och vardagsbestyr blivit avklarade har det varit mer lockande att bänka sig framför TV:n än att gå ut och träna med hund. Jag har ingen bra ursäkt, får väl bara rätt och slätt erkänna att jag varit lat i veckan.... men det är ju så spännande med OS!

1 kommentar:

  1. Man är inte mer än människa eller hur???
    Vem kan motstå när dom sänder OS på tv? Men vi får vara glad att det är bara i 2 veckor;)
    Nu ska jag i väg och se OS...ops menar Jobba;)
    Kram på dig!!!!

    SvaraRadera