torsdag 18 mars 2010

Mera snö

Idag har jag lagt in ansökan om sommarsemestern. Med lite vånda la jag in bara fyra veckor. Tidigare somrar har jag varit ledig 5-6 veckor. I år har jag däremot börjat tänka som dom man skakade på huvudet åt åt förr. Det vill säga dom som sparade semesterdagar för att ha kvar till höstjakten. Nu har jag alltså gjort likadant. Tittar man ut kan man ju undra om det över huvudtaget blir någon sommar i år. Snön vräker ner utanför fönstret. Jag har varit ute och skottat för en stund sedan men när jag kom tillbaka efter en promenad med hundarna så syntes det inte. Hundarna är i alla fall lyckliga när det är busväder. Dom springer ta fatt och trycker ner varandra i den mjuka snön. När vi kom in hade Figo ångan uppe. Han ville så gärna fortsätta buset här inne, men den andra herren var inte riktigt med på noterna.

Kom igen nu, det är kul!

Nä nä, slipp då... men skyll inte på mig sen när du ångrar dig

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder!!! Visst är det härligt med snö men jag är så less att skotta bara.Kram

    SvaraRadera
  2. Staaaackars Figo! Man riktigt ser hur förorättad och sur han är. Det kom förmodligen en djup suck också :-)

    Kram,
    Agneta

    SvaraRadera