måndag 29 november 2010

Borta igen!

Figo försvann idag igen! Denna gång var Ted ute med hundarna. På samma sida av viken, i samma skog drog han. Han var borta så länge att husse blev mäkta irriterad och nästan tänkte lämna odågan åt sitt öde. Jag ska inte skriva ut vad Ted brukar säga att han vill göra med den hunden.  Det är en sak att tala, men en helt annan att komma till handling och Figo ska ha tur att husse är så godhjärtad som han är.

Vad är det med hunden. Förarkontakten är som bortblåst. Han betér sig som en unghund med hormoner i svallning. Ska inte en treåring vara bättre än så?!? Någon som vill ha en engelsk setter? Skulle önska att jag kunde lägga ett gott vitsord för honom, men det vore att ljuga i det här läget ;)

Nää, skojade bara. Hur odygdig han än må vara så är han min bästa goseplutt!

6 kommentarer:

  1. Förstår han...hm för jag brukar oxå säga hemska saker när Minja stiker från kajen till skogen. Men det är tur att det går över fort:)Vem kan vara arg länge på sina älskade hundar:)??!!

    SvaraRadera
  2. Hojta till nästa gång han drar söderut i söket så ska jag skicka hem honom.................

    //Agneta

    SvaraRadera
  3. ...eller så behåller du honom (men du får själv stå för merkostnaderna som blir) ;)

    SvaraRadera
  4. Nä fy sjutton, det är fullt tillräckligt med de 2 jag har ;-)

    //A

    SvaraRadera
  5. Känner igen det där! Har hundar som gör så ibland. Sist var det Boy som drog iväg på en egen upptäcktsfärd på provet och blev borta för länge. Du kan ju gissa vilka ramsor jag drog för mig själv och vilka onda tankar som ploppade upp.
    :-)

    SvaraRadera
  6. Släpp INTE hunden/hundarna i eller i närheten av skogen! Han har förmodligen hittat fågel på sina turer. Hundarna behöver inte alltid vara lösa för att uppskatta promenaderna. Talar av egen erfarenhet....
    Uppfödarmatte

    SvaraRadera