söndag 21 november 2010

Dåligt skämt

Vi var och gick en promenad med hundarna. Figo okopplad och Bosco i koppel. Hans koppel låg av någon anledning i min hand. Ted var således helt fri från ansvar denna dag. När vi var nästan hemma igen och jag i princip fått hjärnblödning på grund av individen i andra änden av kopplet säger Ted något som skulle få den mest luttrade att tappa hakan. "Jag har ju beställt en ny sån där" säger han och pekar... inte alls på Figo men på Bosco. Han fortsätter "Ja, du har ju redan fått din hund utdömd på utställning med defekter som för liten, kort skalle, kort nos och snart får du honom utdömd helt och hållet när du tänker prova honom på jaktprov".

Nu var detta bara ett dåligt skämt från min man som passade på när han såg min frustration över vorstehns tjuriga, envisa läggning. Han har inte alls beställt någon ny vorstehvalp. Det skulle han aldrig våga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar