fredag 5 november 2010

Höstlovsveckan

Denna vecka har barnen haft höstlov. En välbehövlig paus i skolarbetet för tonåringen och sköna dagar med lek för dom yngre. Passade själv olämpligt på att bli förkyld just denna vecka men börjar nu känna mig piggare igen. Liam har hängt i ishallen några dagar, överlycklig över att det varit friåkning alla dagar fram till middagstid. Trots det så surade han ihop när jag idag sa att det inte blir någon friåkning för honom idag. Men det är väl bara att ta det och glädjas åt att han har ett intresse som han aldrig tycks tröttna på.

Idag har jag haft egetid hos frissan (därav inställd skridskoåkning för grabben). Håret blev både kortare och lockigare. Jag är faktiskt nöjd med resultatet, måste bara vänja mig att det inte är en pudel jag ser i spegeln utan bara min egen "nya" avbild. Kanske jag längre fram också byter hårfärg... rött?? Roligt också att frissan behöver hårmodeller till sin portfolio. En blev ju tillfrågad *host*, så kanske jag lägger ut en bild på hur det blev (om jag fastnar på bild).

Hundarna då? Jo, trots att jag legat till sängs en del, så har jag hunnit med lite tid med Figo också. En kväll ställde vi upp som störning till en 5 månaders pointertik när hon skulle träna. För Figo blev det inte så utmanande men visst, att sitta stilla på samma fläck en lång stund är alltid bra stadgeträning. För övrigt har jag dammat av pipan som legat ostämd länge. Tänk vad lite träning kan göra för kontaktbenägenheten! Figo har på en gång blivit mycket mer kontaktsökande och tar sig inte för egna initiativ på samma sätt längre. Han respekterar att matte bestämmer helt enkelt.

Vi har ätit supertidig middag idag (eftersom lunchen hoppades över) men det hindrar en ju inte från att få sig något glas rödvin för det. Efter tacos och vin drack vi kaffe med tårta (Ted fyllde år igår och det blev tårta över) och själv drack jag en likör- Baileys. Ja om sanningen ska fram så delade jag den med... Figo. Hans lilla, långa, flinka tunga slickade glupsk i sig en slatt av likören ur finglaset. Jag blev dock inte förvånad då han tidigare både stulit vin och whiskey i obevakade ögonblick. Vad är det för fel på hunden? Dom ska inte tycka om sådana där drycker.


3 kommentarer:

  1. Ser fram emot bild på det nyklippta håret.:-)
    Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera
  2. Han är ju för söt Figo...så han har börjat med starka drycker!!!! Ada tycker kaffe är super gott:) Vill oxå se en nyklippt maggan:) Kram på er alla och grattis efterskott Ted:)

    SvaraRadera
  3. Sådan matte sådan hund! Grattis i efterskott till Ted!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera