lördag 13 november 2010

Herr och Fru Virrpanna

Igår kväll när jag gått och lagt mig i sängen hörde jag något som krafsade på fönsterbläcket. Poletten ramlade inte ner eller hissen gick inte hela vägen upp. Kalla det vad ni vill, men det var i allafall ett bevis för att jag förkylningar kan göra den mest strukturerade människa vimsig. Det visade sig att jag hade glömt Figo ute tidigare på kvällen och nu tyckte han nog att det fick räcka med friskluft.

Det är dock inte bara jag som kan vara virrig och glömsk. Ted är obotlig när han jobbat sina dygn. Han kan vara helt borta. Alldeles nyss hittade jag exempelvis saltet i kylen. Det skulle lika gärna kunna stå ett mjölkpaket i skafferiet eller nyponsoppa i garderoben. Ibland är det svårt att hålla ihop tankarna när man är trött, så är det bara.

 Idag har vi fullt med sidensvansar i rönnen utanför oss

2 kommentarer:

  1. Oj så fin bild på pippisarna. Du är en duktig fotograf- virrig eller inte :-) Ha en skön helg.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ha,ha ja i bland så snurrar det runt för oss alla. Jag har glömt bort pointrarna ute vid flera tillfällen, där ett tag så började jag tro att var dement:)Vilka vackra kort på fåglarna, faktisk så tog jag oxå kort på småfåglar i dag när vi var hos Svärmor och svärfar...fast dina klår mina med häst längder. Ha det så gott alla ni och krya på dig:)

    SvaraRadera