tisdag 29 december 2009

Det finns inget dåligt väder

Nu har vi fått ordentligt med snö, så nu kan man börja åka skidor för fullt. Synd bara att det blev så kallt istället. -25* är nog så kallt att åka i tycker jag, i alla fall med tanke på det enorma vinddraget som jag dessutom utsätts för, i och med min höga framfart ;o). Nej jag skojar, vore det inte för att jag har draghjälp så skulle det nog snarare gå mer bakåt än framåt i spåret. Tänk att jag aldrig blir nöjd. Snart får jag strunta i kylan och leva enligt ordspråket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Ska jag hinna komma i skidform så måste jag nog komma ur startblocket. Här uppe är det ju sällan så många vinterdagar som är så där väldigt behagliga.

Nej, Bosco har inte blivit grå. Han har bara blivit lite frostig

Hundarna har haft vilodag idag. Legat inne och slappat hela dagen, bara rastning och inget annat. Nu ligger dom på kökssoffan båda två och sussar så gott. Visste man inte så skulle man kunna tro att dom har en lång jaktdag i kroppen, så lugna har dom varit. Inte ens när jag bakade chokladbiskvier ikväll så syntes dom till! Dom har säkert vuxit till sig och slutat med hyss :D

3 kommentarer:

  1. Bosco är ju bara fööör söt, "lill" farbrorn!!

    Igår satte jag mig vid datorn för att göra ett sånt där fint bildspel som du har...men ICKE att jag klarade av det konststycket....!

    Undrar om du har möjlighet att hjälpa mig med det härframöver..??

    Vi önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

    Kram / Helena & Co

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Vilket fantastiskt år du har haft med Figo! Vilket bra jobb ni gjort tillsammans. Ja,visst är det kul när man har uppbackning av sin uppfödare.
    Nu har vi provat dragselen och det här kommer bli riktigt kul det känner jag, fast jag tror nog jag ska börja med skidor fort.
    Ett Gott Nytt År önskar vi er.
    Kram./ Veronica med flock

    SvaraRadera
  3. Hallå!

    Men så bra att du kan hjälpa mig med det!
    Jag trodde ju att jag kunde klura ut det själv...men jag gick bet!

    Ha det så bra!
    Kram / Helena

    SvaraRadera