tisdag 15 december 2009

Skidåkning på platten bäst

Dagens motionsrunda (för mig alltså) med hundarna blev idag lite annorlunda. Saga följde med på skidor och Liam han tog sin spark och hängde med han också. Vi busade och hade riktigt roligt nu när snön äntligen kommit. Hundarna stortrivs dom också. Figo plöjer genom snön och hoppar både framåt och i sidled.

Nu börjar det närma sig min nya storsatsning ;o)... skidåkning. Undrar om det börjar gå att åka på isen här nere i viken. Att isen är nog tjock vet jag, men om det bara är kallsnö som ligger så är det för glatt för skidor. Annars gillar jag ju skidåkningen på "platten". Det här med backar är inte riktigt min grej. Vet inte om det är värst med branta utförslöpor, som av någon anledning oftast avslutas med en skarp sväng, eller om det är dom hemska uppförsbackarna som bistert får en att inse att man inte är en ny Charlotte Kalla i spåret. Nej, då är det trevligare att långsamt glida fram i ett vinterlandskap där ingen kan se en.

Jag tycker det är så sött när Bosco har snö i skägget.

Figo har precis plöjt nosen genom snön

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar