onsdag 2 december 2009

Snö

Äntligen har vi åter fått snö! Hoppas att den stannar kvar, det är ju trots allt ändå december. Man har väl inte bosatt sig i denna landsdel för att få uppleva en blöt och gråmulen vinter. Hundarna verkar också trivas med snön. När jag är ute med dom och ger Figo fritt-kommandot, drar han iväg som skjuten ur en kanon. Han kastar sig hej vilt i sidled. Den decimeter snö som ligger på marken yr runt omkring honom.

Ted hade igår varit så båda hundarna fick springa fritt samtidigt. Det hade varit full fight. Bosco hade sprungit ikapp Figo och bokstavligen rivit ner honom i snön. Där hade dom sedan rumlat runt i ett enda nystan. Jag måste få med mig kameran ut och fota lite vinterbilder. Synd att det är så mörkt när jag kommer hem från jobbet, jag får vänta till helgen med det. Hoppas bara att kylan håller i sig.

1 kommentar:

  1. Hallå...

    Jag håller med, det är absolut inte hundens fel! Det är ju ägarnas...men om det vore min hund så skulle jag vara mer rädd om den...det är ju lätt att dom blir påkörd eller nåt annat när dom springer sådär "vind för våg"
    ...alltid är det ju nån tik som löper i byn! och är han hos oss varje gång...ja då är han ju säkerligen även och besöker andra tikar som löper!

    Kram / Helena

    SvaraRadera