lördag 12 december 2009

Kanske blir det hockeykväll

Igår kväll hade vi fredagsmys med chokladfondue som vi doppade färsk frukt och marsmallows i. Sedan la jag mig tillrätta i soffan men fick inte ligga ostört länge. Figo kom och pockade på uppmärksamhet. Han gav sig inte förrän jag förstod att det var slut vatten i skålen och att han var törstig. Tänk om han kunde komma till den nivån ute i jaktskogen, rapportera så fort jag inte hängt med i hans svängar. Det vore nåt det!

Idag har Saga haft dansuppvisning med sin dansgrupp. Jag tror det var spännande och lite pirrigt att uppträda för så många. Men när dom väl stod där framme så var det med ett leende på läpparna.

Vad ska man hitta på ikväll då? Ted jobbar dygn, Emil har följt med min brorsa till Coop Arena. Dom ska se Luleå hockey möta MoDo, det kan bli spännande. Liam har ringt till faster och frågat om han får komma dit och se hockeyn på TV. Det liknar nästan tio små negerpojkar det här. En efter en droppar av och nu är det bara jag och Saga kvar... och hundarna förståss. Kanske vi följer med Liam och ser hockeyn vi också. Det är bara det att storasyster och lillebror inte har samma brinnande intresse för hockey. Men kanske jag kan övertala henne hur spännande det är.

Saga i dansuppvisningen med jultema

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar