fredag 4 december 2009

Mycket

Som jag misstänkte tidigare så ville även min man ut i skogen idag. Hundarna sa inte heller emot. Det var så skönt! Vi gick i skogen bort till några tjärnar. Dom var isbelagda och höll gott och väl för oss. Roligt med nysnö som ger tillfälle att ev. få se spår. Vi såg både det ena och det andra, bland annat spår av rådjur och räv, men också fågel. Spår var dock det enda vi såg. För övrigt var det enda märkbara liv ute i skogen våra egna hundar. Vi var fyra stycken som bara njöt av omgivningen.
.
Sen blev det mycket på en eftermiddag. Jag hade nämligen lovat Liam att vi skulle åka till ishallen och friåka. Jag hade också lovat Saga och Liam att vi skulle baka lussebullar idag. Dessutom hade vi gemensamt bestämt att vi skulle ta in och klä granen. Liam ville inte låta sig övertalas att avstå skridskoåkningen. Så då bar det först iväg med skrillorna till ishallen. Där träffade Liam kusinen Didrik som han fick spela med. Under tiden vi var och åkte hade Ted ställt sig vid spisen och tagit sig an middagen.

Väl hemma var det till att knåda ihop lussedegen och medans den jäste åkte granen in för att kläs med ljus, glitter och kulor. Sen baka med barnen. När det var klart fick jag njuta av en härligt ångande glögg. Sist men inte minst, soffmys med familjen. Och jag, jag hade en vit härlig julhund sovandes i famnen.
.
Riktig gran ska det vara (om man inte är allergisk förstås). Notera att ekorren Kurre sitter i granen
.
Det var inte alla som tyckte att det här med att klä granen var så märkvärdigt

1 kommentar:

  1. God morgon!

    Men så juligt fint ni har!!!
    Jag gjorde också saffransbullar igår...misslyckade sådana...så nu har jag det ogjort iallafall, min tanke när jag gjorde dom var att dom minsann inte skulle bli torra...och jag kan ju säga att det blev dom verkligen inte...utan dom blev degiga på gränsen till oätliga...jaja kanske jag gör ett nytt försök idag.

    Ha det så bra!
    Kram / Helena

    SvaraRadera