lördag 26 december 2009

Julhelgen som passerade

Då börjar julhelgen närma sig sitt slut. Tyvärr har vår dator havererat dan före dopparedan. Nog känner man sig lite handikappad utan dator, och bloggtarmen har dragit i mig. Tänk vad fort man vänjer sig. Så nu har jag grävt fram "härket" som stått i förrådet och väntat på den sista resan till soptippen. Den får göra en sista välgärning, tills vi får igång den andra.

Hundarna har haft en bra julhelg dom också. På julaftonen gick jag ner på isen så dom fick springa fritt. Det har kommit rejält med snö, jag fick vada mig fram i knähög snö. Hundarna njöt i fulla drag. Hade även kameran med mig och tog några härliga snöbilder. Ska lägga in dom så fort vi får igång den andra datorn.

Julafton firades hemma hos oss tillsammans med föräldrar till både mig och Ted och min bror med familj. Det var så trevligt och mysigt och tänka sig, tomten hittade till oss i år också. Kusinen Gunnar var dock lite skeptisk till tomten till en början. Han gömde sig under bordet men kom fram när han såg att storkusinerna fick paket, och t.o.m. gav den skäggige mannen en kram.

Tyvärr fick kvällen ett tråkigt avslut. Min mamma fick besvär med hjärtat och blev tvungen att åka ambulans in till sjukhuset. Hon skulle få komma hem idag men ska tillbaka för fortsatt utredning efter helgerna. Liam sa "Det är orättvist, mormor som redan varit så mycket på sjukhus. Först opererade hon bort halva levern och nu måste hon ligga på sjukhuset för att få medicin- det är inte rättvist". Nej, livet är inte rättvist men det är bara att gilla läget och göra det bästa av det man har. Vi hoppas att det ska bli så bra som det går.

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Fyy vad tråkigt att din mamma blev sjuk!!
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa iallafall!! Vi håller tummarna för det!!

    Kramar till er alla! / Helena med familj

    SvaraRadera
  2. Usch så tråkigt med din mamma, vi får hålla tummarna att hon kommer bli bättre. Ha en forsatt trevlig julledighet , Kram..

    SvaraRadera