söndag 6 december 2009

Fars arvet

Så var det redan slut på helgen. Vi har varit ute i skogen igår och det var så avkopplande, men idag har det varit hockeysammandrag för Liam. Det var vår klubb som höll i det denna gång, så vi har varit i ishallen hela familjen. Idag kom dagen vi visste skulle komma förr eller senare. De har ju hittills gått obesegrade men idag mötte de till slut ett bättre lag. Eller bättre och bättre. På knattenivå handlar det ju mycket om tillfälligheter och tur. Vi hade hur som helst en son som milt sagt var arg som ett bi efter sin första förlust. Det där med att vara en dålig förlorare känner jag inte igen mig i... det måste vara fars arvet :o)

Idag har det åter blivit plusgrader. Jag hoppas innerligt att snön ligger kvar och gärna får det komma lite till. Då ska jag ta med Figo till staden och köpa honom en dragsele. Jag längtar faktiskt till att få börja jobba med honom. Sedan jakten och apporteringen lagts på hyllan har ju hundarna fått gå in i en liten latens period. Förhoppningsvis kan vi snart dra igång med lite rejäl fysträning. Då blir det fullt drag ;o)

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Hoppas Saga kryar på sig, det är jobbigt att ha hosta...och tyvärr så har det ju en benägenhet att sätta igång som värst när man ska sova!
    Kramar / Helena

    SvaraRadera