fredag 11 juni 2010

Den blomstertid nu kommer...

Idag är det skolavslutning. Kyrkan var full av förväntansfulla barn som längtade efter sommarlov. Det är något speciellt med skolavslutningar. Man är så lycklig att man blir lite rörd när de små liven sjunger högt och klart där framme i kyrkan för alla stolta föräldrar. Efteråt hade vi det traditionella examensfikat här bakom huset. Vädret, som varit gäckande, har hittills hållit sig i skinnet idag. Så då får vi också barn som är fulla av sommar och ben fulla med spring.

 Den obligatoriska examensglassen. Undrar vad Liam hittat i sin bägare ;) Kolla gärna in Ted i bakgrunden. Han har kostym på sig och det är inte ofta vill jag lova. Fem minuter innan vi skulle åka på morgonen upptäckte han att slipsen var oknuten. Snabbt in på youtube och klicka fram en instruktionsvideo hur man knyter slipsknut. Jisses vad jag skrattade... tills jag insåg att vi nog skulle bli sena!

Ikväll vill barnen till "Examensfesten", en drogfri tillställning. Där finns aktiviteter för både yngre barn, med bl.a. hoppborgar och hästskjuts. För dom äldre kanske uppträdanden och disco kan locka. Och för oss chaufförer väntar nog ett gott fika. Hundarna får nöja sig med att slappa i hundgården. Ted är faktiskt i skrivande stund ute i skogen på en löprunda med dom.

Jag har mixtrat och experimenterat med layouten på sidan. Nu blev jag så less så det får vara ett tag. Men kanske jag ändrar snart igen, man vet aldrig.

2 kommentarer:

  1. Vilket tur med vädret vi hade i dag! Kan bara hålla med att man blir allt lite rörd när man sitter där i kyrkan och lyssnar på då barnen sjunger samt när rektorna håller tal om hur fina våra barn är. Hoppas ni får en fortsatt trevlig examen kväll:)

    SvaraRadera
  2. Jättefint kennelnamn (Särskilt början på namnet ;))! Men då är jag ju partisk förståss ;)...våran lilla tjej är ju bara helt underbar!
    Det blir spännande att se vilket namn det blir!

    Ja jag bara älskar hunden och kattens dagbok, jag får väl tillägga att det var tur att jag inte körde bil när jag hörde det!

    Examensfesten var väldigt bra ordnad för både stora och små, hoppas att det blir en tradition som håller i sig länge!!

    Ha det gott! Kram / Helena

    SvaraRadera