lördag 12 juni 2010

Glada amatörer

Sitter en stund och funderar på övningar till måndagens träningsgrupp. Jag hade tänkt att det till att börja med blir lite linförighets- och kontaktövningar. Det behöver Figo också mycket av, framför allt linförigheteten. Han går ju allt som oftast okopplad med mig, så det ska erkännas att detta med att sitta ihop med en lina mellan sig, det är inte min och Figos starka sida. Han är ju van att gå en meter (eller mer) ut från min sida där vi spatserar fram. Det blir ju lite långt avstånd om man sätter på ett koppel. Så lite sådan träning blir nog bra!

Sedan tänkte jag spinna vidare med stadgeövningar och passivitets träning. Är det något jag lärt mig, så är det just att man aldrig kan lägga ner för mycket tid och energi på stadgan. En lugn och sansad hund är så mycket lättare att jobba med. Ja, sedan får vi väl se vad de övriga i gruppen vill träna på. Vi är ju trots allt ett gäng glada amatörer som träffas. Ingen är mer viktig än den andra. Alla är vi där för att ha trevligt tillsammans med våra hundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar