torsdag 3 juni 2010

Smicker

Idag har jag faktiskt tagit mig i kragen. Jag packade en påse med dummis och gick ner på planen här nedanför oss. Där fick båda hundarna i omgångar köra "klockan". Då den ene fick apportera fick den andre träna passivitet genom platsliggning intill. Då blev det ingen "dötid" för någon.

Här är det Figo som får vara passiv medan Bosco sneglar mot en av de kastade apporterna

När vi tränat en stund i duggregnet så kom en kvinna ner på planen med sina två irländare (irländska settrar). Hon började prata och efter en stund sa hon att hon ville fråga mig om en sak. Hon har gått en unghundskurs i allmänlydnad och nu skulle några deltagare köra träning på egen hand. På måndag ska dom träffas just här nere på "vår" plan. Hon sa att eftersom jag var så duktig inom detta så undrade dom om jag inte kunde ställa upp och vara med som stöd för dom på måndag. Herregud, hörde jag rätt!?! Men smicker faller man ju lätt för... så jag svarade självklart ja. Hoppas bara att jag inte gör dom besvikna.

2 kommentarer:

  1. Vilken Ära!!!! Nog kommer det gå bra.Längtar att få höra hur det gick. Kram

    SvaraRadera
  2. Du kommer att klara av uppdraget galant det är jag säker på!!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera