tisdag 2 juni 2009

Att man aldrig kan lära sig

När man kommer hem brukar Bosco alltid vänta på att man tar av sig skorna, för att sedan ta en och springa in till köket. Han brukar aldrig bita i dom, bara bära in dom och lämna av dom lite här och var. När man sedan behöver sin ena sko är den alltid borta, man får leta igenom hela nedrevåningen i jakten på den försvunna skatten. Någon av hundarna, vi har lite olika teorier om vem, har dock för vana att bita sönder mina skor när jag köpt nya. Det är nu fjärde(!) paret skinnskor i olika utföranden som fallit offer för dom bestialiska käftarna. Ted har hållit fast vid sin teori om att det är Figo som är boven medans jag enfaldigt hävdat att det är Bosco som är den skyldige... idag kom beviset. Bosco togs på bar gärning när han låg i sin bur och tuggade på min två dar gamla (nya) ecco-sandal. Det var ju det jag sa!!! Självklart är det Bosco som är skyldig mig en mindre förmögenhet i skadestånd. Aaaldrig att en setter skulle ta sig an såna fasoner... *fniss*. Men vad var det min käre make sa... "vad var det JAG sa, att du aldrig lär dig att inte låta skorna ligga framme" (och vems sida står han på egentligen?) Så nu blir det att gå i joggingskorna resten av sommaren... tur att värmen försvann så behöver jag inga sandaler (surt sa räven om rönnbären han inte kunde nå) *skratt*.

1 kommentar:

  1. .....Åtminstone inte en Åshamras-setter....
    Usch vad nervös jag hann bli innan avslöjandet att det var Bosco. En annan valpköpare ur en annan kull hävdade nämligen att hans tik ätit upp hans GPS och därför krävde han pengarna tillbaka. Ha, sa jag, då skulle du egentligen betala mer för nu har du ju en hund med inbyggd GPS...
    Jaja, det går bra att skoja, men det är lagom roligt när man står där med nya söndertuggade saker. Men jag håller ju med Ted att man nog får lov att lära sig av misstagen. Jodå, jag har själv lite svårt att lära mig det där. Nog borde väl vuxna hundar ha vuxit ifrån det där med att tugga tycker man, men det tycker inte dom.
    Plocka nu bort dina skor (och lita inte fullt ut på Figo).
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera