måndag 15 juni 2009

Den som väntar på något gott...

Nu är det bara tre arbetsdagar kvar till semester! Ted har redan startat ledigheten så det kändes inte så roligt att åka iväg på morgonen... men men, snart får även jag vända kudden och somna om. Efter jobbet och middagen tog jag hundarna på en lång härlig promenad. Vi avslutade rundan med ett besök i båthamnen där Figo naturligtvis slängde sig i vattnet... Bosco var inte heller sen att ta sig en simtur. Jag har hört att settrar inte ska vara så förtjusta i vatten... då undrar jag vad Figo har för gener. Måste kolla stamtavlan noga, kanske han har retrieverblod i sig *skratt*.

Lite apportträning har vi också i vanlig ordning hunnit med. Det går så sakteliga framåt. Figo tappade ju sugen totalt och jag blev tvungen att visa honom vem som ska "föra i dansen". Nu har han börjat förstå att han inte kommer undan mitt krav på lydnad i apporteringsmomentet. Men som sagt det går i snigelfart... men den som väntar på något gott...(väntar på jaktsituation med fungerande apportering *ler*).

1 kommentar:

  1. Figos farmor Cickan var en hejare på att bada och mamma Getti är inte heller särskilt rädd för vatten. Jaa, kanske det är retrieverblod i det italienska och amerikanska, man vet aldrig. Bra att det går framåt med apporten igen och krya på dig!!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera