torsdag 4 juni 2009

Time-out

Ikväll har vi varit på grillkväll med Sagas klass. Vi höll till i lekparken här brevid oss. Tur var väl det för jag slutade jobbet klockan 17 och det började klockan 18. Jag hann nätt och jämnt rasta hundarna som stått i hundgården hela dagen innan vi gick. Ted jobbar dygn (såklart) så han kunde tyvärr inte vara med. Han har jobbat väldigt intensivt på sista tiden. Jag börjar tro att han snart känner sig mer hemma på jobbet... det ska verkligen bli skönt med semester om 2 veckor!

Nu måste jag försöka lägga in högväxeln vad gäller Figos träning. Jag vill att han ska fungera bra när vi ska jaga in honom i höst. Stannakommandot (ligg vid pipsignal) går som i sirap! Jag blåser ner honom på samma avstånd (15-20 m.) som för någon månad sedan. Det är så frustrerande att det inte går framåt. Kanske jag har höga krav på mig (och Figo) men det vore så roligt om vi kunde lyckas få till honom. Ikväll har jag inte kört någon apportträning, vi tar time-out tills imorgon för jag är själv inte på humör och då är det lika bra att låta bli. Nu ska jag bara mysa ner mig i soffan (kanske hundarna vill göra mig sällskap) och ta det lugnt. Imorgon är jag ledig och tills dess ska jag försöka återfinna den inspirationen för träningen som jag hade tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar