tisdag 30 juni 2009

Nytt hopp

Igår var det lite kallare temperatur ute (baaara omkring 18-20 grader) men idag är det åter "utlandskänsla" med + 30 grader. Har provat ett nytt grepp vad gäller apporteringen som enligt mig gick i stå. Jag ringde uppfödaren och som vanligt är Leif helt kolugn och har lösningen på problemet... det som behövs är ett mellansteg. Eftersom han inte vill ta bocken från marken, provar jag lägga ena sidan av den på mina tår... och det verkar fungera. Så nu är det bara att fortsätta träna... skillnaden är att det är trevligare med en hund som gör det man ber den om... nåja, Figo har fortfarande en egen vilja som han testar mig med ibland. Enligt Leif är det helt enligt planerna detta... ledarskapet i slutändan blir bara mer befäst om det trilskas lite (mycket) efter vägen. Jaa, herregud vilket ledarskap jag går mot i sådant fall. Jag trodde där ett tag att han skulle driva min frustration till vansinne... övervägde för ett ögonblick att kasta honom över bord från båten. Nu är jag i alla fall harmonisk igen och fortsättningen på semestern är räddad.

På eftermiddagen tog vi faktiskt en tur med båten för att åka och bada (men jag lovar, jag hade ingen tanke på att kasta i Figo *skratt*). Hemma var så varmt att vi nästan kvammnade, både hundar och människor. Till och med havsvattnet var badvänligt... även för oss vuxna. Barnen anser ju att vattnet är varmt redan strax efter islossningen *ler*.

Figo-liten håller apportbocken som han just greppat från mattes nymålade tånaglar (man måste ju göra allt för att få honom på hugget *skratt*)

Det går inte att ta miste på vad Figo tycker om att följa med ut med båten... härligt att få ligga längst fram i fören och njuta av vinddraget... Bosco "stackarn" är förpassad till golvet... kanske han känner sig orättvist behandlad *fniss'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar