lördag 27 juni 2009

En oändlig kamp

Värmen fortsätter att hålla sitt grepp över vår landsdel. På morgonen när Emil åkte hemifrån klockan 6.50 var det redan då drygt 20 grader! När matchen och lagfotograferingen var klar åkte vi till kyrkmarknaden... men oj så varmt! Hundarna hade vi lämnat inne i huset, där var svalare än i hundgården så det gick ingen nöd på dom.

Däremot har det varit lite motion sista veckan. Värmen har gjort det omöjligt att cykelmotionera dom och promenader ger ju inte dom något. Det är klart lite "vattengympa" har dom fått. Har även fortsatt med apportträningen med Figo. Jag förstår inte varför han är så seg... han griper, även en bit framför... men vägrar plocka den från marken. När apportbocken ligger på marken och jag kommenderar "apport" ser han för ett ögonblick ut att ta den, men tvekar sedan, tittar upp på mig och lägger sig ner platt som en pannkaka och kisar med ögonen. Håller jag däremot bocken i handen på marken, tar han den. Nu börjar jag för första gången känna mig lite smått frustrerad... inte för att han behöver kunna apportera ännu, utan mer för att jag inte vill ge mig när jag väl startat upp den biten. Vad gör jag för fel? Nej, det är nog dags för ännu ett samtal till uppfödarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar