lördag 6 juni 2009

Egentid

Ikväll ska barnen sova hos mormor & morfar samt farmor & farfar. Jag och Ted ska få en kväll för oss själva... jag minns inte när det senast hände att alla tre sov borta samtidigt. En god middag med något glas vin och sedan en lång promenad med hundarna (utan att någon ringer på mobilen och säger "vet du vad --- gjorde?).

På förmiddagen blev det träning med hundarna när Ted åkte till svärfar för att klyva ved åt honom. Det blev stanna-träning och nu verkar det faktiskt som att det börjar lossna lite igen. Vad är det man brukar kalla det... ketchupeffekten. Sen fortsatte jag med lite apportträning, bara bära och gå brevid ännu. Tog lite hjälp av Bosco och då vaknade Figos gripalust igen... men jag vet inte om jag ska leka igång honom igen eller köra mer med kravkommandot. Om jag leker igång detta med att springa och hämta apporten, blir det kanske samma bakslag som förra gången. Kanske får konsultera uppfödarna igen angående detta... men det får bli en annan dag... nu ska jag skjutsa barnen.

Figo ser så förlägen ut när han tvingas bära "den dumma bocken". Bosco sneglar bortåt, jag tror han försöker se något han kan smita till... men det gubben, gick inte.

1 kommentar:

  1. Hallå...

    Såå härligt med lite egentid...det behöver man!!!
    Vi hörs!/ Helena

    SvaraRadera