tisdag 9 juni 2009

Operation

Idag har Ted åkt till Göteborg och kommer hem på lördag. Tyvärr missar han skolavslutningen på fredag men kunde inte tacka nej till utbildningen som endast har ett fåtal platser. Det är en instruktörsutbildning i avancerad hjärt-lungräddning på barn, så när han kommer hem ska han utbilda sina kollegor på ambulansen enligt dom nya riktlinjerna.

Igår var jag på röntgenundersökning av min fot och efter det träffade jag en ortoped. Det är nu bestämt att allt "skrot" ska plockas bort... så nu står jag på väntelista för operation. Jag accepterade även att ta en tid med kort varsel... så nu är det till att gå beredd varje dag ifall telefonen ringer. Möjligtvis kunde det bli av redan denna månad, vilket vore skönt... då kanske man är "fit for fight" till fjälljakten. Vi måste bara börja undersöka vart vi ska åka. Det har ju varit dålig fågeltillgång överallt några år nu, men nu måste det ju snart vända... det kan ju inte bli sämre än det varit i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar