onsdag 17 juni 2009

Lite är bättre än inget

Trots att jag bestämt mig för att släpa mig till jobbet de två dagarna som är kvar tills semestern så fick jag ge vika i morse. Då jag legat och frossat hela natten med hög feber var det bara att inse faktum, en arbetsdag 8-17 var bara att glömma. Jag stannade kvar i sängen och sov fram till lunch!!!

Eftersom det inte blev någon apporteringsträning med Figo igår tog jag fram apportbocken och körde ett kort pass idag. Nu tar han den själv igen vid kommandot, så nu gäller det att öka avståndet mer och mer. Ofoget att spotta ut den har han helt lagt av med, han bär den tills han hör "loss". Jag har valt att ta ena handen över nosen samtidigt som jag kommenderar loss. På så sätt kan jag utan problem ta och dra lite i bocken utan att han släpper den. För Boscos del blev det tre apportsök här bakom huset. Gräset har blivit så högt att det enda som syntes var att grästopparna rörde sig där han for fram. Man får lite dåligt samvete när dom bara får stå i hundgården, men lite aktivering är ju bättre än ingenting. Jag kan ju i alla fall trösta mig med att det inte är många dagar som blir som denna.

2 kommentarer:

  1. Hej..
    Ni är ju helt otroliga på att aktivera vovvarna,att vara med dom ..inte ska du ha dåligt samvete...
    Krya på dig..Kram /Veronica

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Hoppas du kryar på dig!!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera