söndag 21 juni 2009

Härliga semester

Åh så obeskrivligt härligt det är med semester! Det känns som att jag har hur mycket tid som hellst. På förmiddagen åkte hela familjen ut med båten. Vi gick i land på en liten ö (har för länge sedan varit ett grund, så då förstår ni hur liten ön är). Där myste vi i solen och fikade. Ted och Emil tog båten en bit utanför och fiskade efter gädda... ingen fångst blev det men Emil fick på en gädda som släppte. Hundarna for omkring och badade och blötte ner oss andra... varför ska dom alltid komma upp där vi sitter och ruska av sig? Bosco fick köra vattenapport. Vid ett tillfälle hann Figo före och tog dummien och simmade till land med den!

Ikväll har jag och Figo varit på hundträffen som vi har nere i båthamnen varje söndag. Idag tränade vi stadga, stanna kvar och inkallning. Som vanligt skötte han sig oklanderligt. Alla tycker att Figo är så lydig... det är klart, allt är ju relativt... men inte tycker jag att han är perfekt ännu, det finns mycket kvar att jobba på... och det gör vi.

När träffen var slut fortsatte jag träningen med apportträningen. Det känns som att det snart ska lossna för honom. Han griper nästan nere på marken, men fortfarande krävs ett ganska fast och beslutsamt kommando... annars smalnar ögonen ihop till två springor och han försöker avvakta för att se om han kan få slippa... men icke sa nicke, har jag bestämt mig så har jag.

1 kommentar:

  1. Hej..
    Visst är det härligt med semester..Mer tid att ägna sig åt vovvarna..
    Vilka fina midsommarbilder du tagit..jag tänkte också göra kransar,men det blev aldrig av..
    Ha det så bra/ Veronica

    SvaraRadera