torsdag 25 juni 2009

Besynnerlig upptäckt

Har upptäckt något besynnerligt i mina rabatter... på var och varannan planta är blomknopparna borta. Kvar finns själva stjälken men utan avslut. Vad konstigt har jag tänkt, nog borde väl barnen ha mer vett än att ta blomknopparna från just mina blommor när det finns en hel äng i närheten.

Ett exempel på hur det ser ut


Idag kom sanningen fram.. som den alltid gör förr eller senare. Mitt framför ögonen på Ted kommer unge herr Figo och gapar över en kungslilja för att just knipsa av blomknoppen... rackarns "liten". Han är verkligen innovativ... för vem annars skulle komma på något liknande om inte en setter! Tur för honom att han tagit sig in i djupaste matte-hjärtat *ler*


Jag, ser jag ut som en som skulle kunna göra nåt sånt?

1 kommentar:

  1. Åhh vad det är underbart att läsa om Figos upptåg. Han är väldigt lik sina syskon som jag har. Kisar med ögonen då det blir besvärligt, älskar vatten och blomknoppar! Fiona roade sig förra året med att plocka bort knopparna från mina stora fina rosbuskar. Jag hade mycket huvudbry om vad som hänt dem innan jag såg Fiona stoltsera runt med en rosknopp i mungipan :-)
    Fast man kanske ska vara glad över att de är "intelligenta" och uppfinningsrika..............

    Ha en skön sommar,
    Agneta

    SvaraRadera