tisdag 23 juni 2009

Inbyggd pipa

Idag har det varit så härligt väder. Vi har jobbat på i trädgården och rensat ogräs och klippt gräsmattan... nu är det så fint ute på gården.

Tog fram startpistolen och sköt några skott när Bosco och Figo busade... det behövs nog lite skotträning för Figo. Han reagerade lite och kom fram till mig för att se om jag verkade berörd... naturligtvis låtsades jag som ingenting och fortsatte pladdra på som vanligt med Ted. Efter några skott verkade han dock mindre berörd och fortsatte leken med "brorsan". Vi ska fortsätta skotträna... får ta med honom till skjutbanan och gå omkring i skogen en bra bit bort till att börja med.

Nu verkar det lossna rätt bra med stannakommandot på pipan. Han lägger sig klockrent på signalen. Måste bara våga utöka avståndet lite mer. Jag är nog lite "feg" där... vill inte gå fram för fort... men nu tror jag han är mogen för att släppas lite längre innan signalen kommer. Problemet verkar däremot vara att få stopp på honom när jag inte har pipan med mig (beviset för det såg jag ju igår). Kanske man skulle lära honom att även lägga sig vid någon form av busvissling... den pipan glömmer man ju inte hemma i första taget *ler*. Nej, jag skojar bara, det är nog mycket att hålla isär som det är.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Tack för inlägget i vår gästbok! Hade lite svårt att komma in på er sida men idag så testade jag .com istf .se som du råkat skriva.. ;)

    Fin sida med fina bilder å fina hundar såklart.. Barnen me.. =)

    Jo, Izor är fin.. Han har inga vakttendenser.. Har inte hört att det varit problem Darko?? Jobbigt om Bosco vaktar..

    Roligt att läsa om era träningar! Lycka till och ha en trevlig sommar! =) Mvh Anna-Lena & Co

    SvaraRadera