fredag 5 juni 2009

Bortbjudna

Idag var vi bjudna till farmor och farfar (Teds föräldrar) på middag. Ted hade i vanlig ordning inte själv kommit ihåg morsdag så jag hade köpt en present åt henne (kanske han inte kommer ihåg för han räknar med att jag sköter sånt). Som vanligt var det väldigt god mat med obligatorisk dessert. Denna gång serverades hjortron med vaniljglass... man kan riktigt känna doften av myrmark i solskenet en varm julidag *ler*. Hoppas det blir ett bra hjortronår i år för förra året hittade vi inte mycket. Hjortron är nästan det enda bär jag kan tänka mig att plocka, dom andra kan få vara för min del. Hundarna fick varsit tuggben att gnaga på under middagen... mest för att Bosco skulle vara upptagen av något och kanske inte vara på jakt efter dom fyra katterna som bor i huset. När vi skulle gå hem satte vi det som var kvar av benen i en påse. Den blev kvar i hallen men efter en kort stund kom Bosco som en Ku Klux Klan medlem in i köket... han hade stoppat in huvudet i påsen för att få tag på ett av tuggbenen *ler*. Ted satte in påsen i städskåpet och nu sitter Bosco utanför och småpiper, Figo ser helt frågande ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar