fredag 12 juni 2009

Skolavslutning

Idag är det en av årets höjdpunkter för barnen (och även mig), skolavslutningen. Jag tycker det är så högtidligt med alla barn som sjunger sommarsånger i kyrkan. Det är nästan så jag blir lite religös vid dom tillfällena *skratt*. Saga går ut årskurs ett och tycker att fröken är bäst *ler*, dom är för härliga i den åldern. I år kändes det lite vemodigt att se Emil sjunga "klockan ringer bara ut, vårterminen är nu slut..." Han går ju ut sexan och ska till hösten börja åka buss till högstadiet i Norrfjärden. Tänk vad fort åren har gått, nyss stod han där 6 år gammal och nu är han snart vuxna karln. Man hoppas verkligen att han fortsätter ha sitt varma omtänksamma sätt trots alla hormoner som börjar ge sig till känna (hjälp, nu låter jag som dom man suckade och himlade med ögonen åt när man själv var barn). Ikväll ska vi på Examensfesten, ett arrangemang för barn och ungdomar med diverse aktiviteter, allt från hoppborgar till uppträdanden och guitarr hero-tävling.
Som sagt, en av årets höjdpunkter för barnen... men inte för hundarna. Idag får dom stå tillbaka till förmån för det allra käraste jag har... mina härliga barn!

Inte kan man tro att Emil är glad att få sommarlov. Han är i åldern då det är en dödssynd att le på kort.

1 kommentar:

  1. ÅÅÅÅÅÅHHH vilket SUPERFINT kort!!! Förstår det där med Emil's grej att inte le på kort, det går nog alla igenom, framförallt grabbar!! ;o)

    Du vet att nu börjar det dra ihop sig! Igår var vi och såg på huset igen helt själva, med Lasse & Solveig. Oj oj oj... Så FINT det kan bli! Det är först nu man börjar fatta det! Vi ska förmodligen träffas framöver någon gång med bank och säljare och skriva papper, så får vi tillträde 1 juli har vi önskat. Hasse ville att vi skulle ha det från Midsommar, men vi sa att sååå bråttom är det inte..! 8) hehe.

    Tänk - till hösten blir vi nästan grannar, Maggan!!! :D Fasen va kul det ska bli!!!

    SvaraRadera