söndag 7 juni 2009

Sovmorgon

Trodde att det skulle bli sovmorgon när barnen sov borta... men så fel jag hade. Först vaknade jag klockan 06:00 och kunde inte somna om. Kände mig som en pensionär där jag låg och vred mig i sängen. Men jag vägrade att stiga upp! Till sist somnade jag en dryg timme senare. Man kan snabbt räkna ut att jag inte hann sova länge, när jag berättar att Figo väckte mig 07:30 genom att frenetiskt slicka mig i ansiktet... svårt att sova då *ler*. Då var det i vanlig ordning oande tills jag stigit upp och gått ut med honom. Efter detta har han någon form av rapportering för att få mig till fodertunnan. Ted tycker att vi ska vara nöjda med detta... det är lätt för honom att säga, som inte är "drabbad" *skratt*. Efter denna procedur är Figo mer än nöjd... men vem kan somna om då (förutom Figo)?

Senare på dagen kom Teds kusin Krister med familj på besök. Dom tajmade precis in mitt bullbak... det brukar inte bli många degknådningar per år... så nog hade dom tur som prickade in rätt dag. Det är alltid så trevligt när vi träffas, många skratt blir det. Deras tik Mira löper så Figo och Bosco tyckte nog att de luktade sååå gott.

1 kommentar:

  1. Hallå!
    Om det blir som vi tänkt så följer vi till fjälls!!
    Det ska bli superkul, jag har ju faktiskt aldrig varit där!!
    Hoppas allt går i lås nu bara med barn och hundpassning!!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera