onsdag 19 maj 2010

Åodjurat

Jag vet inte om jag bara inbillar mig, men nog tycker jag att Figo är lite åodjurat. Med det menar jag att han är lite olydig och bångstyrig. Jag tror att han märkt av att jag inte varit på topp med uppmärksamheten senaste veckorna. Fast å andra sidan, varför ska han lyda mer än han måste/ jag kräver just i den stunden? Hundar må vara ointelligenta, men dumma är dom ju inte.

Jag måste ta tag i den här biten nu snart igen, innan jag får alltför mycket att  jobba med. Det var inte alls bra att jag blev dålig i nacken och axeln så jag blev tvungen att pausa från hundträningen. Nu har jag ju halkat in i lunken där hundarna bara får vara där dom är i flocken och jag lägger inte ner mer energi än jag måste för att fortfarande förhålla mig högst i rang. Nej, jag tror jag ska chocka Figo med ett riktigt hårt apportpass inom en snar framtid. Då får vi se hur länge till han är åodjurat ;)

3 kommentarer:

  1. Tack för dina "peppande" ord.
    Kram/ Veronica

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Vi ska och fira Therese å Stefans lilla Elin som fyller 2år idag, det är svårt att veta exakt när vi är hemma men jag gissar på strax efter kl. 20...men ni kan ju slå en signal när ni tänker komma så ser vi då...(Krille har ju alltid mobilen med sig)

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Dressyren är ju en färskvara. Men nu när det är sommar och jätte varmt är det lätt att man låter bli att träna. Så är det här i allafall!!! Fina höns ni har skaffat...så vill man ha ägg så ska man komma till er;)

    SvaraRadera