fredag 14 maj 2010

Ska man bli fin...

 ...får man lida pin

Figo var relativt ren, så jag tänkte att jag kanske skulle slippa bada honom inför utställningen. Men så var Ted på en joggingtur i skogen igår kväll och då förändrades allt. Han kom nämligen hem med två bruna hundar. Så nu på morgonen tog jag tjuren vid hornen och drog fram trädgårdsslangen. Vi hade 18,5* så då tyckte jag att det var mest praktiskt att duscha av honom ute.

Sedan tog jag hundarna på en cykeltur (längs torra asfaltsvägar) så Figo skulle få torka lite. Det gick faktiskt riktigt bra. Visst kände jag av axeln och nacken men hade det varit för några dagar sedan hade det aldrig gått. Nu väntar vi bara på morgondagens utställning. Ted jobbar dygn fredag och söndag, så han kommer att ligga och sova när jag, Saga och Liam (bra, då har jag min egen privatfotograf med mig) är iväg.

Hi hi, måste bara få skriva om en sak till. Ted tyckte så synd om mig härom dagen så han erbjöd sig faktiskt att "springa med Figo" på utställningen, om jag inte kunde det. Men jag fick lova att inte fotografera så mycket. Men vem skulle kunna låta bli att fotografera ett sådant unikt tillfälle? Inte då jag. Ja ja, nu får vi aldrig se det, för jag tror att jag kommer att kunna prestera den aktiviteten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar