tisdag 11 maj 2010

Det gäller att ha bollarna i behåll

Jag vet inte om Figo tycker att det är en fördel eller nackdel. Innan jag blev dålig i nacken och axeln så hade jag ju ett litet "tapp" i hundträningen. När jag sedan skulle ta mig i kragen och återuppta den, ja då var jag halvt invalidiserad. Så nu har hundarna inte fått "min" träning på två veckor! Figo tycker ju om våra träningsstunder så kanske han saknar dom och undrar vad det tagit åt matte. Å andra sidan så ser han inte ut att må dåligt där ute där han ligger just nu, i solen och latar sig.

Ted fick en förfrågan här för ett tag sedan. Det var ett par bekanta i byn som tänkte ta valpar efter sin vorstehtik. Dom tänkte att deras mjuka/veka tik skulle passa bra ihop med vår dominanta hane och ge fina valpar.  Dom undrade förhoppningsfullt om vi inte ville låta Bosco bli kavaljer. Nja, svarade Ted. Nog hade jag väl i och för sig kunnat tänka mig det, men det blir nog lite svårt för han är kastrerad. Jag vet inte vem som blev mest besviken; Ted som låtit sig övertalas av mitt kastreringsexperiment att få Bosco lugnare, eller kvinnan som kanske planerat allt färdigt, så när på en liten detalj... det gäller ju att hanen har bollarna i behåll.

2 kommentarer:

  1. Hallå!
    Jag blev inte heller bättre efter medicinkuren som jag fick när jag hade inflammation i nacken, det enda som fick "stryk" för min del var min mage...medicinen blev för kraftig...när jag tänker tillbaka på den tiden så "ryser" jag...för mig så tog det nämligen ett helt år att bli av med eländet!!
    Hoppas att du SLIPPER gå så länge!!

    Numer så är jag väldigt noga med att ha en
    scarfs eller nåt liknande runt halsen när jag är ute så jag inte får tillbaka eländet!!

    Hoppas att du kryar på dig!!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Hoppas din nacke blir bättre och att du orkar ställa han. För det skulle vara jätte kul att träffas Äntlingen. Nu ska jag skynda mig för snart börjar jag jobba. Tjingeling

    SvaraRadera