söndag 30 maj 2010

Bara valp?

På morgonen uppvaktades jag av våra mindre barn, som plockat in en bukett med blommor på morsdag. Så gulligt av dom! Sedan cyklade jag, Saga, Liam och hundarna för att uppvakta min mamma på morsdag, medan Ted sov efter sitt dygnspass. Där borta på deras gård hade Figo fullt upp. Han passade på både småfåglar och mindre flygfän som humlor och bin. Då ingen av dom verkade trycka för honom så ändrade han snart taktik, han anföll direkt i full fart. Min mamma skrattade och sa att det nog var för att han är så valpig ännu. "Visst fyller han två till hösten?" Nja, man skulle kanske kunna tro det, men så vitt jag vet fyller Figo tre år :) Kanske lite väl länge att hävda att beteendet beror på valpighet, eller? ;)

 Här var Figo ungefär åtta månader. Att han var valpig då kan jag köpa, men nu?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar