tisdag 4 maj 2010

Hundgårdsliv

I morse kom jag mig nätt och jämnt ur sängen. Jag har legat och plågat mig genom sista morgontimmarna innan väckarklockan ringde. Jag har nog aldrig varit så här dålig i nacke och rygg. Nu måste jag göra något åt min situation. För att orka med examination på en kurs som jag fått gå via jobbet, tog jag en lite starkare smärtlindrande och inflammationshämmande tablett. Gillar det egentligen inte, för man kamouflerar ju bara symtomen medan orsaken finns kvar.

Hundarna har stått i hundgården hela dagen och där får dom nog förbli. Jag ska ta dom en liten runda nu strax, för ikväll ska vi på en föreläsning om droger som hålls på Emils skola. Ungdomarna hade fått höra samma föreläsning idag på skolan och enligt Emil var föreläsaren riktigt bra. Hoppas bara att ett frö är sått men framför allt- att allt man försökt pränta in i barnen under uppväxten fastnat där någonstans. Man vill ju att dom ska tänka efter och inte hamna i tråkigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar